2013.10.25. 12:19 Török Márk blogja

Az USA gyermekvédelmi programja

  Az amerikai Oktatási Minisztérium egy programot dolgozott ki arra, hogy minél hatékonyabban tudják megvédeni gyermekeiket a káros behatásoktól, a lelki vagy fizikai erőszaktól. A program a többoldalnyi írott anyag mellett tájékoztatóul egy videót is készített, amely leginkább a szülőknek ad praktikus tanácsokat, hogyan is védhetnék meg gyermekeiket.

  

   A Minisztérium a szülők mellett a diákokat és a tanárokat is tanácsokkal látja el. Különböző javaslatokat tesznek a tanár-diák, szülő-diák, tanár-szülő közötti problémák megoldására. Mindemellett nagy hangsúlyt kapnak a helyi közösségek. A program sok olyan lehetőséget biztosít a tanároknak, diákoknak és a szülőknek egyaránt, amelyben megismerkedhetnek és összekovácsolódhatnak.

    Néhány praktikus tanács a programból:

  1. A konfliktusok kezelése és értékelése:  fontos, hogy a konfliktusokat inkább megelőzzük, és még csírájában fojtsuk el.  A megfélemlítések esetében mindez a közösség bevonásával érhető el. Ezekre ad jó válaszokat a www.stopbullyng.gov oldal.
  2. A támogatás: fontos, hogy a megfélemlítéssel szemben a helyi közösség erélyesen és összezártan lépjen fel, de az is lényeges, hogy a támogatási struktúrák és hálózatok elég kritikusak legyenek önmagukkal szemben hiszen  minden gyermek javát kell szolgálniuk és meg kell akadályozniuk  a kirekesztést.

    A kirekesztés elkerülésére a Minisztérium szakemberei a következő lépéseket ajánlják:

  1. A konfliktus azonnali leállítása!
  2. Ha a szülő vagy a pedagógus a helyszínre ér, tudja meg mi történt! A konfliktus leállítása után kezdjen el tájékozódni, hogy mielőbb hatékonyan tudjon segíteni a megfélemlítettnek.
  3. A gyermek támogatása! Segítse a gyermeket a mielőbbi rehabilitációban, akár saját maga is. Tudatosítsa a gyermekben, hogy ami történt, nem az ő hibája. Emellett segítsen szakemberhez fordulnia.
  4. A segítő nem kívülálló! Fontos, hogy a gyermek érezze, hogy aki segít rajta az nem idegen ,hanem jó barát.
  5. A közösség biztosítása és támogatása: a problémák sokszor nem csak helyi jellegűek, hanem állami vagy szövetségi szintre is átterjednek.
    1. Így vannak szövetségi törvények, amelyek például a faji megkülönböztetést ítélik el, vagy amelyek a gyermekek polgárjogait, vagyis alapjogait védik.
    2. A hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő gyermekek gyakran ki vannak téve megfélemlítésnek, ezért a szövetségi és állami törvények ezekre is kitérnek részletesen, de gyakran még  az egyéni igényekhez is  igazodnak.
    3. A szövetségi kormány emellett támogatja a diákok önszerveződését, amelyek arra irányulnak, hogy megvédjék megfélemlített társaikat illetve segítséget nyújtsanak a rehabilitációban.

komment

süti beállítások módosítása